Juhid ja nende erinevused

 

Sageli on vaja eritüüpi isiksusi ja inimesi, et viia idufirma hüppelise eduni. Heade näidetena võib tuua Apple'i kaasasutaja Steve Jobs ja Facebooki asutaja Mark Zuckerbergi. And mõlemad asutasid tehnoloogiaettevõtte, mis mitte ainult ei jätnud Silicon Valleysse oma jälge, vaid on loonud tooteid, mis on muutnud miljonite inimeste elusid.

Mida saab aga öelda Jobsi ja Zuckerbergi kui juhtide kohta? Nende sarnasused: mõlemal mehel on kõrgmad abitsioonid kui lihtsalt raha teenimine, Jobsi vara väärtus oli tema surma ajal 3 miljardit dollarit, siiski seadis ta maailma kõrgeima kvaliteediga toodete valmistamise kõigest muust kõrgemale. Ja kuigi Facebooki tegevjuht on valmis ettevõtte IPOga uskumatult rikkaks saama, on tema peamine eesmärk olnud inimeste ühendamine üle kogu maailma.

Nende erinevused

Tooted vs. inimesed: tulu poolest on Apple eelkõige riistvaraettevõte. Selle põhjuseks on asjaolu, et Jobsil oli tootetundlikkus ja ta lahendas probleeme, millest tarbijad isegi ei teadnud. Apple'i seadmed ja tarkvara on sageli nii viimistletud, et kasutajad ei pea vaeva nägema tootejuhendite lugemisega.

Facebook seevastu kasutab inimestest lähtuvat lähenemisviisi, lisades pidevalt funktsioone ja teenuseid, mis hoiavad kasutajaid mitmel viisil ühendatud. See arenduslähenemine, mida Facebook nimetab oma SEC-i dokumentides "häkkerite viisiks", võib pakkuda rikkalikku kogemust, kuid see võib põhjustada ka kasutatavuse halvenemist, kui uued funktsioonid on pooleli või liiga arenenud, et inimesed saaksid neid hõlpsasti omaks võtta.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

IT ja Eetika

Uus meedia

Eesti infoühiskonna arengukavast