Juhid ja nende erinevused
Sageli on vaja eritüüpi isiksusi
ja inimesi, et viia idufirma hüppelise eduni. Heade näidetena võib tuua Apple'i
kaasasutaja Steve Jobs ja Facebooki asutaja Mark Zuckerbergi. And mõlemad
asutasid tehnoloogiaettevõtte, mis mitte ainult ei jätnud Silicon Valleysse oma
jälge, vaid on loonud tooteid, mis on muutnud miljonite inimeste elusid.
Mida saab aga öelda Jobsi ja Zuckerbergi kui juhtide kohta? Nende
sarnasused: mõlemal mehel on kõrgmad abitsioonid kui lihtsalt raha teenimine, Jobsi
vara väärtus oli tema surma ajal 3 miljardit dollarit, siiski seadis ta maailma
kõrgeima kvaliteediga toodete valmistamise kõigest muust kõrgemale. Ja kuigi
Facebooki tegevjuht on valmis ettevõtte IPOga uskumatult rikkaks saama, on tema
peamine eesmärk olnud inimeste ühendamine üle kogu maailma.
Nende erinevused
Tooted vs. inimesed: tulu poolest on Apple eelkõige
riistvaraettevõte. Selle põhjuseks on asjaolu, et Jobsil oli tootetundlikkus ja
ta lahendas probleeme, millest tarbijad isegi ei teadnud. Apple'i seadmed ja
tarkvara on sageli nii viimistletud, et kasutajad ei pea vaeva nägema
tootejuhendite lugemisega.
Facebook seevastu kasutab inimestest lähtuvat lähenemisviisi,
lisades pidevalt funktsioone ja teenuseid, mis hoiavad kasutajaid mitmel viisil
ühendatud. See arenduslähenemine, mida Facebook nimetab oma SEC-i dokumentides
"häkkerite viisiks", võib pakkuda rikkalikku kogemust, kuid see võib
põhjustada ka kasutatavuse halvenemist, kui uued funktsioonid on pooleli või liiga
arenenud, et inimesed saaksid neid hõlpsasti omaks võtta.
Kommentaarid
Postita kommentaar