Ühed esimestest

 

Tehnoloogia on tänapäeva inimeste igapäevaelus lahutamatu osa. Tänases blogis tahan välja tuua mõned leiutised, mis on olnud teerajajaks seadmetele, mida kasutame ka tänapäeval. Mõned neist isegi vanemad kui võiks arvata.

The first VR Head Mounted Display Sword of Damocles

Uskuge või mitte, aga virtuaalne reaalsus (VR) on eksisteerinud alates 1968. aastast, kui arvutiteadlane Ivan Sutherland leiutas esimese pea külge kinnitatava ekraani. Arvatakse, et sword of Damocles on esimene pea külge kinnitatud kuvasüsteem, millel on kolmemõõtmelised jälgimisvõimalused. Selle töötasid välja 1968. aastal Ivan Sutherland ja tema õpilane Bob Sproull. Seadistus sisaldas stereoskoopilist kuvamissüsteemi, mis kuvas arvutiprogrammi tulemusi, uuendades ennast vastavalt kasutaja liigutustele. Ka Sword of Domoclesele oli teerajajaid , näiteks 1838. aastal avaldas Charles Wheatstone uurimuse, mis näitas, kuidas aju saab mõlemast silmast vastu võtta kahest sõltumatust kahemõõtmelisest kujutisest koosneva teabe ja ühendada need üheks kolmemõõtmeliseks kujutiseks. Selle efekti saab saavutada stereoskoobi abil, mis võimaldaks inimestel näha pilte viisil, mida nad muidu ei näeks. Sama põhimõtet kasutatakse ka tänapäeval, olenemata sellest, kas see on Google Cardboardis või muudes odavates VR -peakomplektides. Need seadmed kasutavad lihtsaid kujundusi, mis asetavad teie seadme teie silmadest optimaalsele kaugusele ja kuvavad kaks pilti eraldi, luues 3D -efekti.


Esimene mängukonsool Magnavox’s Odyssey

Odüsseiat, tutvustati Põhja -Ameerikas 1972 aasta septembris, see pani aluse 40 miljoni dollari suurusele tööstusele. See on maailma esimene koduseks kasutamiseks mõeldud videomängusüsteem. Süsteemi töötas välja Saksa-Ameerika insener Ralph Baer, kes leiutas Odüsseia lauatennise stiilis mängu. Odüsseia oli aga niiöelda läbikukkumine ja seda on võrreldud ka"esimese pannkoogiga". Odüsseia noorem järeltulija Atari 2600 oli aga edukam sest sellel oli suur mängude kogu, millel kõigil oli oma identiteet, graafiline stiil ja väljakutsed. Odüsseia seevastu polnud üldse nii mitmekesine. Tehnilisest seisukohast olid kõik selle mänguprogrammid peaaegu identsed, väikeste erinevustega.


Simon Personal Communicator- esimene nutitelefon

Terminit nutitelefon ei võetud kasutusele enne 1995 aastat kuigi esimene tõeline nutitelefon tegi oma debüüdi juba 3 aastat enne seda. IBMi Simon oli esimene telefon, mis ühendas mobiiltelefoni ja isikliku digitaalse assistendi funktsioonid ning see maksis tol ajal 899 dollarit. Simon oli oma ajast palju ees. Nutitelefoniga oli kaasas pliiats ja ühevärviline LCD -puuteekraan mõõtmetega 4,5 tolli kuni 1,4 tolli. Lisaks telefonikõnedele sai Simonit kasutada  ka meilide ja fakside saatmiseks ja vastuvõtmiseks. Seal sai kirjutada ka märkmeid ning seal oli ka aadressiraamat, mis nägi välja nagu failikaust, kalender, maailmakell ja sisseehitatud kohtumiste planeeerimise koht. Kuigi Simon ei saavuta kunagi iPhone'i või Androidi telefonide laialdast tunnustust, õnnestus IBMil müüa umbes 50 000 ühikut.


Kasutuatud allikad:

http://etsanggarp.blogspot.com/2016/03/

https://www.dsource.in/course/virtual-reality-introduction/evolution-vr/sword-damocles-head-mounted-display

https://talentec.es/first-generation-of-video-game-consoles-i-magnavox-odyssey/?lang=en

https://www.computermuseumofamerica.org/2020/06/22/the-first-gaming-console/

https://www.businessinsider.com/worlds-first-smartphone-simon-launched-before-iphone-2015-6


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Eesti infoühiskonna arengukavast

Virginia Shea raamatu "Netiquette" 10 käsku

IT ja Eetika