Ühed esimestest
Tehnoloogia on tänapäeva
inimeste igapäevaelus lahutamatu osa. Tänases blogis tahan välja tuua mõned leiutised,
mis on olnud teerajajaks seadmetele, mida kasutame ka tänapäeval. Mõned neist
isegi vanemad kui võiks arvata.
The first VR Head Mounted Display Sword of Damocles
Uskuge või mitte, aga virtuaalne
reaalsus (VR) on eksisteerinud alates 1968. aastast, kui arvutiteadlane Ivan
Sutherland leiutas esimese pea külge kinnitatava ekraani. Arvatakse, et sword
of Damocles on esimene pea külge kinnitatud kuvasüsteem, millel on
kolmemõõtmelised jälgimisvõimalused. Selle töötasid välja 1968. aastal Ivan
Sutherland ja tema õpilane Bob Sproull. Seadistus sisaldas stereoskoopilist
kuvamissüsteemi, mis kuvas arvutiprogrammi tulemusi, uuendades ennast vastavalt
kasutaja liigutustele. Ka Sword of Domoclesele oli teerajajaid , näiteks 1838.
aastal avaldas Charles Wheatstone uurimuse, mis näitas, kuidas aju saab mõlemast
silmast vastu võtta kahest sõltumatust kahemõõtmelisest kujutisest koosneva
teabe ja ühendada need üheks kolmemõõtmeliseks kujutiseks. Selle efekti saab
saavutada stereoskoobi abil, mis võimaldaks inimestel näha pilte viisil, mida
nad muidu ei näeks. Sama põhimõtet kasutatakse ka tänapäeval, olenemata sellest, kas see
on Google Cardboardis või muudes odavates VR -peakomplektides. Need seadmed
kasutavad lihtsaid kujundusi, mis asetavad teie seadme teie silmadest
optimaalsele kaugusele ja kuvavad kaks pilti eraldi, luues 3D -efekti.
Esimene mängukonsool Magnavox’s Odyssey
Odüsseiat, tutvustati
Põhja -Ameerikas 1972 aasta septembris, see pani aluse 40 miljoni dollari
suurusele tööstusele. See on maailma esimene koduseks kasutamiseks mõeldud
videomängusüsteem. Süsteemi töötas välja Saksa-Ameerika insener Ralph Baer, kes
leiutas Odüsseia lauatennise stiilis mängu. Odüsseia oli aga niiöelda
läbikukkumine ja seda on võrreldud ka"esimese pannkoogiga". Odüsseia
noorem järeltulija Atari 2600 oli aga edukam sest sellel oli suur mängude kogu,
millel kõigil oli oma identiteet, graafiline stiil ja väljakutsed. Odüsseia seevastu
polnud üldse nii mitmekesine. Tehnilisest seisukohast olid kõik selle mänguprogrammid
peaaegu identsed, väikeste erinevustega.
Simon Personal Communicator- esimene
nutitelefon
Terminit nutitelefon ei
võetud kasutusele enne 1995 aastat kuigi esimene tõeline nutitelefon tegi oma
debüüdi juba 3 aastat enne seda. IBMi Simon oli esimene telefon, mis ühendas
mobiiltelefoni ja isikliku digitaalse assistendi funktsioonid ning see maksis tol
ajal 899 dollarit. Simon oli oma ajast palju ees. Nutitelefoniga oli kaasas
pliiats ja ühevärviline LCD -puuteekraan mõõtmetega 4,5 tolli kuni 1,4 tolli. Lisaks
telefonikõnedele sai Simonit kasutada ka
meilide ja fakside saatmiseks ja vastuvõtmiseks. Seal sai kirjutada ka märkmeid
ning seal oli ka aadressiraamat, mis nägi välja nagu failikaust, kalender,
maailmakell ja sisseehitatud kohtumiste planeeerimise koht. Kuigi Simon ei
saavuta kunagi iPhone'i või Androidi telefonide laialdast tunnustust, õnnestus
IBMil müüa umbes 50 000 ühikut.
http://etsanggarp.blogspot.com/2016/03/
https://talentec.es/first-generation-of-video-game-consoles-i-magnavox-odyssey/?lang=en
https://www.computermuseumofamerica.org/2020/06/22/the-first-gaming-console/
https://www.businessinsider.com/worlds-first-smartphone-simon-launched-before-iphone-2015-6
Kommentaarid
Postita kommentaar