Uus meedia
Internet on kujundanud inimesi kui tarbijaid. Võimaldades suhtlust läbi interneti on meie suhtlusviis uue meedia tulemusel muutunud. Meil on tänu sellele rohkem teadmisi erinevatest
allikatest kui kunagi varem. Kui varem piirasid meie juurdepääsu teadmistele
tohutute korporatsioonide tehtud toimetuslikud otsused, siis nüüd on võimalik inimestel
end väljendada ajaveebide, veebisaitide, filmide, fotode ja muu kasutaja loodud
sisu kaudu. Nüüd saavad inimesed olla mitte ainult tarbijad vaid ka loojad.
Uut meediat võrreldes vana meediaga
võib välja tuua selle, et vanas meedias on teabe kvaliteedi ja ehtsuse
tagamiseks olulised väravavahid. Toimetajad ja tootjad analüüsivad avaldatud
teavet, et veenduda selle tõesuses. Teavet kirjutanud inimesed on koolitatud
ja kogenud ajakirjanikud ning nende toimetajad kontrollivad ajalehtedes,
raadios ja telesaadetes levitatavat. Seevastu uut meediat saavad toota ja levitada
kõik, kellel on Internetiühendus, mis toob kaasa valeinformatsiooni.
Interneti kaudu saab, tänu uuele
meediale, ühendust võtta inimestega üle kogu maailm. Nii leiavad samu huvisid
jagavad inimesed üksteist kergelt üles ja tekkinud hulgaliselt Interneti
-subkultuure, kus inimesed kogunevad foorumits ja loovad sidemeid. Subkultuurirühmad
(gootid, LGBTQI noored, punkarid jne), kes tunnevad end klassikaaslaste seas
kohatuna, saavad nüüd võrku minna ja suhelda teistega, kes jagavad oma
kogemusi. Kui Kahekümnendal sajandil piirdus meie suhtlusvõime sageli nendega,
kes olid meie vahetus läheduses siis tänu uuele meediale on inimestel võimalus luua
ühtekuuluvustunne ka ilma füüsilise läheduseta.
Traditsiooniline meedia endiselt
oluline tarbijate suhtlusvahend, aga sellel pole enam nii suurt mõju kui varem.
Uus media on toonud palju head aga sellel leidub ka negatiivseid külgi.
Kasutatud allikad:
Kommentaarid
Postita kommentaar