Nädal 11: tarkvara arendus- ja ärimudelid

 

11. Nädala teemaks on “arendus ja- ärimudelid”. Blogis kirjutan freemium mudelist ja näiteks, kus seda kasutatakse. Termin “freemium” tuleb sõnadest “free” pluss “premium”. Miks on see mudel hea ja mis selles puudu võiks jääda?

Freemiumi mudeliga on toote kõige elementaarsemad teenused kõigile tasuta, samas kui mõne parema lisafunktsiooni eest tuleb maksta näiteks igakuist tasu, mis võib siis olla vastavalt lisaväärtustele erineva hinnaga.  Freemiumi strateegia atraktiivsust soodustavad mitmed tegurid. Kuna tasuta funktsioonid on võimas turundustööriist, võimaldab mudel uuel ettevõtmisel laieneda ja meelitada ligi kasutajabaasi, kulutamata ressursse kulukatele reklaamikampaaniatele või traditsioonilisele müügipersonalile. Flickr, YouSendIt, Evernote, 37signals ja PDF Online on mõned näited edukatest freemium-ettevõtetest. Ka näiteks Skype'i võib liigitada freemium-teenuseks.

Flickr on näide veebiplatvormist, mis kasutab Freemiumi ärimudelit. Flickr on segu fotode jagamise saidi ja sotsiaalvõrgustiku vahel. Kasutajatel on tasuta juurdepääs piiratud hulgale salvestusruumile ja üleslaadimistele ning kui neil on vaja rohkem kui need põhifunktsioonid, saavad nad and neid lisaks tellida makstes igakuiselt soovitud lisafunktsioonide eest.

Freemiumi suurim probleem on see, et see meelitab ligi valet sorti kliente. Kui pakute midagi, tasuta, meelitab see ligi inimesi, kes tahavad tasuta asju, aga mitte inimesi, kes on nõus niiöelda premium feature’ite eest maksma. Probleem on selles, et isegi freemium vajab mingit rahaallikat. Jätkusuutliku ettevõtte loomiseks peab olema võimalus kasumi teenimiseks. See on koht, kus freemiumi mudel hakkab probleeme tekitama.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

IT ja Eetika

Uus meedia

Eesti infoühiskonna arengukavast