Nädal 11: tarkvara arendus- ja ärimudelid
11. Nädala teemaks on “arendus ja- ärimudelid”. Blogis kirjutan freemium mudelist ja näiteks, kus seda kasutatakse. Termin “freemium” tuleb sõnadest “free” pluss “premium”. Miks on see mudel hea ja mis selles puudu võiks jääda?
Freemiumi mudeliga on toote kõige
elementaarsemad teenused kõigile tasuta, samas kui mõne parema lisafunktsiooni
eest tuleb maksta näiteks igakuist tasu, mis võib siis olla vastavalt lisaväärtustele
erineva hinnaga. Freemiumi strateegia
atraktiivsust soodustavad mitmed tegurid. Kuna tasuta funktsioonid on võimas
turundustööriist, võimaldab mudel uuel ettevõtmisel laieneda ja meelitada ligi
kasutajabaasi, kulutamata ressursse kulukatele reklaamikampaaniatele või
traditsioonilisele müügipersonalile. Flickr, YouSendIt, Evernote, 37signals ja
PDF Online on mõned näited edukatest freemium-ettevõtetest. Ka näiteks Skype'i
võib liigitada freemium-teenuseks.
Flickr on näide veebiplatvormist,
mis kasutab Freemiumi ärimudelit. Flickr on segu fotode jagamise saidi ja
sotsiaalvõrgustiku vahel. Kasutajatel on tasuta juurdepääs piiratud hulgale
salvestusruumile ja üleslaadimistele ning kui neil on vaja rohkem kui need
põhifunktsioonid, saavad nad and neid lisaks tellida makstes igakuiselt soovitud
lisafunktsioonide eest.
Freemiumi suurim probleem on see,
et see meelitab ligi valet sorti kliente. Kui pakute midagi, tasuta, meelitab see
ligi inimesi, kes tahavad tasuta asju, aga mitte inimesi, kes on nõus niiöelda
premium feature’ite eest maksma. Probleem on selles, et isegi freemium vajab
mingit rahaallikat. Jätkusuutliku ettevõtte loomiseks peab olema võimalus kasumi
teenimiseks. See on koht, kus freemiumi mudel hakkab probleeme tekitama.
Kommentaarid
Postita kommentaar